چت آنلاین و مزایای آن در وبسایت
برای برقراری ارتباط با گروه ها و مغازه های اینترنتی، شیوه های مختلفی وجود دارد.
بعضی از وب سایت ها فقط به دادن نشانی ایمیل، شماره تلفن یا این که معرفی شبکه های مجازی همانند شبکه تلگرام و… اکتفا می نمایند و انتظار دارند
مشتریان بین حجم زیادی از تماس ها و ایمیل ها، پرسش یا این که مشکل خویش را با آنان در میان بگذارند.
مسلما شیوه های ارتباطی بیان شده در جایگاه خویش اثر گذار و کارآمد میباشند، ولی نمی توانند به سوال ها و نیازهای مشتریان بهسرعت جواب دهند.
از این رو نمی توان آنها را در فضای بیزنس آنلاین جزء شیوه های ارتباطی مطلوب به شمار آورد.
خب برای رفع این نقص می بایست چه اقدامی انجام داد؟
راهکار مورد نیاز شما، به کارگیری از چت آنلاین در وبسایت میباشد.
پلتفرم چت آنلاین، سریع ترین نحوه ارتباطی با مشتریان میباشد.
چت آنلاین یک برنامه ارتباطی آنلاین میباشد که به شما و بازدیدکنندگان سایت شما این قابلیت و امکان را میدهد تا بتوانید بصورت همزمان چت فرمایید.
چت آنلاین در ساخت سایت یک جایگزین عالی برای تماس های تلفنی یا این که آدرس اینترنتی ها میباشد.
صرفا کاری که شما یا بازدیدکنندگان می بایست انجام دهید این میباشد که پیام را در کادر چت تایپ کرده و ارسال نمائید.
امروزه 79 درصد از مشتریان، چت آنلاین را به هر وسیله ارتباطی دیگری ترجیح میدهند.
به کار گیری از این پلتفرم بسیار ساده و راحت میباشد.
به طوری که هر مشتری با هر میزان اطلاعات عمومی از فضای بیزنس آنلاین، قادر است با نمایندگان مربوطه رابطه موثری برقرار کرده و در همان اولِ کار به جواب کل سوالهای خود برسد.
علاوه بر این، برای استفاه از این چت، مخاطب نیازی به خروج از وب سایت نخواهد داشت و میتواند همزمان با بررسی سرویس ها و تولیدها مغازه ومشاهده آنها، به گفتگو نیز بپردازد.
گفتگوی آنلاین و مشاهده به طور همزمان محصول های مغازه در کنار هم میتواند سبب ساز گردد تا مشتریان آسان تر تصمیم گرفته و با اطمینان بیشتری اقدام به ثبت پیشنهاد نمایند.
چت آنلاین تعامل در میان مشتری و فروشندگان را بهبود میبخشد. در نهایت این رابطه موءثر به ارتقای جایگاه فروشگاه و توسعه آن کمک متعددی خواهد کرد.
براساس بررسیها و پژوهش ها انجام یافته، مشخص گردیدهاست که وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاینی که از این پلتفرم به کار گیری می نمایند، نسبت به رقبای خویش فروش بهتری داشته و موفق گردیده اند تا مشتریان خویش را به مشتریان ثابت تبدیل نمایند.
مهمترین دلیل این پیشرفت کاری، به کار گیری از چت آنلاین و برقراری ارتباطی معمولی و راحت با کاربران میباشد.
چت آنلاین چه گونه کار می نماید؟
چت های آنلاین در درون یک چت باکس انجام میشود که بخشی از نرمافزار چت آنلاین میباشد.
آنچه بسیار مهم میباشد این میباشد که بازدیدکنندگان شما نیازی به نصب هر چیزی بر روی دستگاه های خویش ندارند.
برای چت با شما، نیازی به ثبت نام در هیچ سرویسی ندارند.
براین اساس چهگونه بازدیدکنندگان شما میدانند که شما پشتیبانی چت آنلاین را ارائه می دهید؟
آنان یک ویجت را در کناره پایین وبسایت شما مشاهده می نمایند.
هنگامیکه روی آن کلیک می نمایند، یک کادر چت ظاهر میگردد.
دقت داشته باشید که شما و بازدیدکنندگان شما نگرش های متفاوتی از چت آنلاین خواهید داشت.
نگرش بازدیدکنندگان
این یک کادر چت میباشد که بازدیدکنندگان هنگام کلیک روی ویجت مشاهده می نمایند.
در درون قاب چت، بازدیدکنندگان میتوانند متن را تایپ کرده و یک فایل را ضمیمه نمایند.
آن ها همینطور میتوانند تصاویر، ایموجی ها و ارتباطات را ارسال نمایند.
نمای اپراتور های چت آنلاین
این بخش بحث و مصاحبه میباشد، که اپراتور چت آنلاین می بیند.
و جواب های خود را به چت مسنجر و پیام های ایمیل تایپ کرده و ارسال می نماید.
میتوانید کل چت های ورودی را در سمت چپ نمای اپراتور ملاحظه کنید.
در قسمت اپراتور چت امکاناتی وجود دارد که بازدیدکنندگان نمی توانند انجام دهند مثلا:
- دسترسی به داشبوردهای مختلف تجزیه و بررسی.
- بازدیدکنندگان و مشتریان خویش را ردیابی نمائید تا ملاحظه کنید چه چیزی را و برای چه برهه زمانی مرور می نمایند
- برای پاسخ سریع تر جواب های مهیا را ساخت نمائید.
- مشاهده کنید بازدیدکنندگان شما چه چیزی را تایپ می نمایند.
- چت آنلاین خویش را با بسیاری از نرم افزار ها و سیستم عامل ها برای گردش کار کارآمدتر ترکیب فرمایید.
- اپراتورها را به گپ های شخصی تخصیص دهید و هر زمان که نیاز بود مجدد آنها را انتخاب فرمایید.
- بازدیدکنندگان را ممنوع نمایید، بازخورد و رتبه بندی بخواهید و مورد های دیگر.
- رونوشت های چت را بارگیری کرده و سوابق چت ها را ملاحظه کنید.
- از یک اپلیکیشن گوشی برای چت با مشتریان خویش استفاده فرمایید.
هرچه بیشتر با بازدیدکنندگان خویش چت نمایید، فرصت های بیشتری برای جمع آوری بعضی از امتیازات به دست میآورید.
دیر یا زود، تعداد قابل قبولی از مخاطبین در پایگاه داده خویش خواهید داشت
چرا چت آنلاین در طراحی وب سایت ها مهم میباشد؟
همان طور که گفتیم فروشگاه های اینترنتی به جهت نداشتن ارتباط مستقیم با مشتریان، نیازمند پلتفرمی همانند چت آنلاین میباشند تا مراجعین به وبسایت بتوانند در سریع ترین زمان مشاوره ها و راهنمایی های موردنیاز را دریافت نمایند.
تاوقتیکه مشتریان درباره ی مسائل و مشکلات به شما اطلاع ندهند، قطعا شما از آنان بی خبرید.
برای مثال، ممکن میباشد مشکلی در فرآیند پرداخت شما وجود داشته باشد.
در نتیجه، بسیاری از مشتریان فارغ از اینکه دلیل آن را به شما بگویند، چرخ دستی خویش را رها می نمایند و به فرآیند خرید پایان میدهند.
این موضوع میتواند تاثیرات منفی و مخربی بر بیزنس شما داشته باشد.
براین اساس می توان نتیجه گرفت به کار گیری از چت آنلاین در وبسایت اهمیت بسیار زیادی دارد.
با چت آنلاین، راهی فوق العاده ساده و سریع به آن ها می دهید تا تجربه خویش را به اشتراک بگذارند.
هرچه راحت تر بتوانند با شما تماس بگیرند، احتمال بیشتری وجود دارد که درباره ی هرگونه مشکل به شما اطلاع دهند.
چت آنلاین به خودی خویش نمی تواند اثر خاصی روی سئوی وب سایت شما داشته باشد.
البته در صورتیکه که بتوانید به کمک این پلتفرم با مشتریان تعاملی تولیدکننده و کیفیت خوب داشته باشید و تعداد مراجعین به وبسایت را از این روش ارتقاء دهید
قطعا نتیجه های شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.
ولی دراین خصوص بایستی بهاین نکته توجه داشته باشید که تمامی چت ها و گفتگوهای ثبت گردیده برای ارتقای شرایط وبسایت شما کارساز نیستند.
در ادامه بهاین مسئله که چت آنلاین برای طراحی کدام یک از وب سایت ها کارآمد و اثرگذار میباشد میپردازیم.
درحالتی که که شما یک وب سایت فروشگاهی تازه را فعال سازی نموده اید و برند شما برای مشتریان تماما شناخته شده نیست، به کارگیری از چت آنلاین در طراحی وب سایت میتواند کارساز باشد.
با استعمال از گفتگوی آنلاین، مشتریان زودتر با شما، سرویس ها و محصولاتتان آشنا میشوند و فرآیند جلب اعتماد و باور آنها سریع تر انجام می گردد.
ولی در مقابل، آن دسته از وب سایت ها و مغازه هایی که به خوبی معرف حضور مردم میباشند و بازدیدکنندگان متعددی دارند، عالی میباشد برای صرفه جویی کردن در هزینه و زمان خویش، از چت آنلاین به کارگیری نکنند.
عموما فروشگاه های پر بازدید، مخارج کافی را برای تبلیغات و بازاریابی از قبل پرداخت کرده و فرآیند معرفی برند و تولید های خویش را به خوبی اعمال داده اند که از بازدید بالایی بهره مند می باشند.
به این ترتیب دراین زمان دیگر احتیاجی به استعمال از چت آنلاین در وبسایت وجود ندارد و این فقط افزایش هزینه ها را بهدنبال خواهد داشت.
با توجه بهاین توضیحات می شود به راحتی به اهمیت به کارگیری از چت آنلاین در وب سایت پی برد.
اینکه بدانید در چه شرایطی بایستی آن را در وب سایت فعال کرده و مورد به کارگیری قرار دهید، اثر زیادی در رشد بیزنس شما خواهد داشت.
با چت آنلاین بازخورد جمع آوری نمایید
بازخورد مشتریان بصیرتی میباشد که به شما میگوید مشتریان شما چقدر راضی یا این که ناراضی میباشند.
آن را تحت عنوان فرصتی برای بهبود بیزنس خویش در نظر بگیرید.
مناسب ترین قسمت این میباشد که میتوانید از مشتریان خویش بخواهید سرویس ها را فورا بعداز پایان چت پژوهش نمایند.
چنین بازخوردی دقیقتر میباشد چون در حالی که حافظه هنوز تازه میباشد داده میشود.
مزایای چت آنلاین در سایت
چت آنلاین در طراحی وب سایت تنها یک شبکه ارتباطی وجود ندارد.
این تنها در مورد دادن ابزار لازم به مشتریان وجود ندارد. همینطور به شما مربوط میشود – چه طور چت آنلاین میتواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
مزایای نرم افزار چت آنلاین بسیار پهناور میباشد و صحبت درباره کلیه آنان در یک مقاله وب لاگ سخت خواهد بود.
به این ترتیب، در اینجا یک خلاصه سریع وجود دارد.
چت آنلاین سبب ارتقاء فروش بیزنس میگردد:
با استعمال از چت آنلاین، نیاز و درخواست مشتری شما بهسرعت پاسخ داده گردیده و اطمینان وی برای خرید بیشتر می گردد.
براین اساس رفته رفته بخش فروش شما با رونق مواجه گردد.
رفع مشکل های مشتری در سریع ترین زمان ممکن به کمک چت آنلاین:
برای بالقوه نگه داشتن مشتریان و کسب رضایت آنها، شایسته ترین کار جواب گویی سریع به آن هاست.
با استعمال از چت آنلاین میتوانید بهسرعت ایرادات آنهارا حل و فصل نمایید.
کاهش هزینه :
با گفتگوی آنلاین، کارشناسان مربوطه میتوانند همزمان با چندین مشتری ارتباط برقرار نمایند.
این گزینه میتواند سبب کاهش مخارج بیزنس گردیده و در طی افراد نیز صرفه جویی نماید.
برقراری روابط اثر گذار و قدرتمند با مشتریان:
چت آنلاین یک پلتفرم بسیار معمولی و در عین حال امن میباشد.
از این رو مشتریان میتوانند با خیالی راحت سوال ها و اشتباهات خویش را با مشاورین مجموعه در میان گذاشته و راه حلی مطلوب دریافت نمایند.
این موضوع به گذر زمان سبب ارتقاء اعتماد و جلب نظر مشتریان میگردد.
ارتقاء میزان اعتبار در بیزنس:
به طبع وقتی که مشتریان متوجه شوند، اشخاصی در وب سایت به طور آنلاین حضور دارند که در هر لحظه آماده پاسخگویی به آنها میباشند، میزان اطمینان آنها به اعتبار و درستی وبسایت بیشتر می گردد.
ارتقا امنیت داده ها:
به کار گیری از یک پلاگین چت آنلاین با کیفیت و معتبر، میتواند همه اطلاعات رد و بدل گردیده در زمان مصاحبه را محفوظ نگه داشته و امنیت داده های شمارا ضمانت نماید.
افزایش امتیاز CSAT:
مطلقا میزان رضایت در آن مجموعه از مشتریانی که از روش چت آنلاین با فروشگاه رابطه برقرار می نمایند، نسبت به آن هایی که از روش ایمیل اقدام می نمایند، بیشتر میباشد.
این موضوع میتواند سبب ساز ارتقاء امتیاز CSAT وبسایت به کمک چت آنلاین گردد.
چند قدم فراتر از انتظار مشتری:
گه گاه در فرآیند ثبت پیشنهاد مشتری مشکلی تولید میشود.
دراین زمان شما میتوانید بهسرعت وارد کار شده و برای رفع مشکل پیامی برای وی ارسال نمایید.
این اقدام، سبب حل شدن مشکل و در نتیجه ارتقا رضایت خاطر مشتریان میشود.
مدیریت کردن بهتر دسته فروشگاهی:
هر سایتی برای اینکه بتواند به صحت فعالیت نماید، نیاز به نیروهای زیادی دارد.
مجموعه خدماتی و مجموعه فروش که وظیفه برقراری رابطه با مشتریان را دارند یکیاز مهمترین بخشها در وب سایت میباشند.
مدیران و صاحبان بیزنس به کمک چت آنلاین میتوانند کارایی گروه خویش را مدیریت و بررسی نمایند.
مزایای چت آنلاین برای مشتریان
نکته جالب دیگر درباره ی چت آنلاین در طراحی وب سایت ها این است که صاحبان مشاغل تنها اشخاصی نیستند که میتوانند از آن به کارگیری نمایند.
چت آنلاین نیز یک راهکار بهتر برای مشتریان میباشد.
آن ها میتوانند مشکلات خویش را بدون به کار گیری از شبکه های ارتباطی خارجی مانند ایمیل گزارش دهند.
آنها مجبور نیستند برای دریافت جواب ساعتها در انتظار بمانند.
تجربه خرید آنان رضایت بخش تر میباشد.
آن ها نیازی به ارائه داده های خویش به صورت مکرر ندارند. شما میتوانید داده های آنانرا در CRM خویش ذخیره کرده و هر زمان که به آن نیاز دارید آن را جستجو نمایید.
اطلاعات شامل سوابق مکالمه، برچسب ها یا این که صفحه های بازدید گردیده است.
اثر بخشی چت آنلاین در پیاده سازی وب سایت
آیا چت آنلاین واقعاً کار می نماید؟ آری.
هزاران شرکت کوچک و متوسط از اپلیکیشن های چت آنلاین استعمال می نمایند.
مشتریان آنان از رویکرد فردی و جواب های سریع تشکر می نمایند. آنان همینطور دوست دارند که چت آنلاین بخشی از وبسایت باشد، که برای آنان بسیار راحت میباشد.
کاربرانی که از چت آنلاین به کار گیری می نمایند، گزارش میدهند:
- تبدیل های بیشتر
- ارتقا فروش
- روابط قوی تر با مشتریان خویش
سرویس های چت آنلاین برای مشاغل کوچک
چت آنلاین یک مورد خوب برای هر مشاغل آنلاین و طراحی وب سایت ها میباشد.
حتی آن هایی که کوچک می باشند. درصورتی که یک بیزنس کوچک را اداره میکنید، به قیمت ها و خصوصیت های مو جود دقت نمائید.
و در صورتیکه کاملاً با فناوری چت آنلاین آشنا میباشید، بررسی فرمائید که آیا یک اسم تجاری آزمایشی را ارائه میدهد یا این که نه.
سرویس های چت آنلاین برای مشاغل متوسط
تحت عنوان یک شغل متوسط، ممکن میباشد به انعطاف پذیری بیشتری برای ساخت وب سایت خویش نیاز داشته باشید.
همینطور ممکن میباشد بخواهید از چت آنلاین برای چیزی بیشتر از سرویس های مشتری به کار گیری نمائید.
برای مثال، برای خودکارسازی بعضی وظایف یا اجرای کمپین های بازاریابی.
سرویس های چت آنلاین برای سازمان
به عنوان یک شرکت، ممکن میباشد به راهکار های سفارشی متناسب با نیازهای خویش نیاز داشته باشید.
بهدنبال برنامه های انعطاف پذیر و سفارشی باشید، بلکه یک محصول انعطاف پذیر نیز داشته باشید.
برای انجام بیش تر از سرویس های مشتری، به چت آنلاین نیاز خواهید داشت.
برای انتخاب مطلوب ترین برنامه، چت آنلاین برای ساخت سایت ویژگی های تک برنامه ها را مقایسه فرمایید.
بسیاری از راهکار های حرفهای چت آنلاین برای شرکت های سطح سازمان وجود دارد.
- ۰۱/۰۵/۲۰