معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت
معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت بیشتراز ۲۰۰ فاکتور میباشد.
هزاران سایت جهت آمدن به صفحه اول گوگل در رقابت هستند اما آمدن به صفحه اول گوگل کار ساده ای نیست. از این هزاران وب سایت فقط یک سایت می تواند جایگاه اول را انتخاب کند. اما مطمئنا امدن به جایگاه اول و یا صفحه اول گوگل شانسی نیست!
دراین مقاله آموزشی seo معیارهای تاثیر گذار در رتبه بندی وبسایت آمده میباشد.
فاکتورهای رنکینگ در صفحه میتواند اثر بسیار زیادی در کسب رتبه و بهبود جایگاه وبسایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

اصلی ترین فاکتورهایی که میتوانند در رنکینگ موتور های جستجو اثر داشته باشند، در این مقاله آمده است:
۱٫محتوای صفحه
-محتوای خوب تقاضا ایجاد می کنند
-محتوای خوب قابل لینک و پیوند دهی میباشد
از دیدگاه بهینه سازی، در صورتی که محتوا قابل لینک دهی نباشد هیچ فرقی در میان بهترین و بدترین محتوا در وب نیست.
۲٫سرعت بار گذاری توسط (HTML)
در واقع گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر از سرعت لود شدن صفحه تحت عنوان یک معیار برای رتبه بندی استفاده می نمایند.
همین امر منجر گردیده تا گوگل از دیتای واقعی مخاطب در گوگل کروم برای سنجش سرعت بار گذاری استفاده نماید.
طی سی روز گذشته تحقیقات نشان میدهد هنگامی اولین محتوا را در وبسایت مان منتشر کرده ایم کاربر محتوایی را می بیند که در حال لود شدن میباشد.
فارغ از گرفتاری منتظر میماند تا محتوا به طور کامل بارگذاری گردد.
هر چقدر سرعت وبسایت بیشتر باشد معیار FCP ارتقاء پیدا می نماید.
۳٫فهرست محتوا
استفاده از فهرست محتوا مرتبط سبب میگردد که گوگل ارتباط بهتری با صفحات شما داشته باشد.

استارت تگ عنوان با کلمات کلیدی
این استارت جالب را MOZ زد که اعلامکرد تگ های عنوانی که با کلمه کلیدی شروع میشوند، نسبت به تگ های عنوانی که کلمه کلیدی در پایان تگ نمایش داده میشود برخورد بهتری دارند.
درج کلمه کلیدی در توضیحات متا
گوگل از تگ توضیحات متا تحت عنوان معیار رتبه بندی مستقیم استفاده نمی نماید.
در واقع متا تگ توضیحات شما می تواند بر نرخ پرش نسبت به رتبه بندی اثر گذار باشد که یک معیار مهم میباشد.
تگ های عنوان
امنیتوبسایت
امنیتوبسایت نیز از معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت محسوب میشود.
گوگل از سال ۲۰۱۴ استفاده از HTTPS را به عنوان معیار رتبهبندی در نظر می گیرد و چنانچه وب سایت شما گواهی SSL نداشته باشد، بایستی آن را بهروز فرمایید.
ساختار وب سایت
عمر دامنه بالاتر، اعتبار بیشتر
در حالتی که شما هم تجربه جستجو و گشت و گذار در گوگل را داشته باشید، متوجه اهمیت وبسایت هایی که دامنه آنها بیشتر میباشد گردیده اید.
این دامنه ها به جهت وجود داشتن در زمان بیشتر، عمر بیشتری دارند و حتی شرکت گوگل هم اعلام کرده که قدمت دامنه از عوامل اثر گذار در رتبه بندی وبسایت میباشد.
بهینهسازی وب سایت برای موبایل
بسیاری از کاربران اینترنت از تلفنهای همراه هوشمند برای جستجو در گوگل استفاده مینمایند و مطابق الگوریتم «موبایل فرست ایندکس» (Mobile-First Index)، گوگل از ورژن گوشیوب سایتها برای ایندکس کردن آن ها و رتبهبندی صفحات استفاده مینماید.
براین اساس بهینهسازی وب سایت برای موبایل از معیارهای بسیار اصلی برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل محسوب میشود.
بهینهسازی کلمات کلیدی
ضمن تولید محتوای با کیفیت و دریافت بکلینکهای معتبر، به کارگیری از کلمات کلیدی مرتبط در نوشتههای وب سایت از معیارهای مهم در ایجاد محتوا و بهبود رتبه وبسایت در گوگل میباشد.
شاه کلید طلایی گوگل

سرعت چه تاثیری بر روی رتبه وب سایت میگذارد؟
یکیاز نکات بسیار اصلی در افزایش رتبه سایت تاثیر لود شدن صفحه ها میباشد.
سرعت بار گذاری صفحاتذ نباید بیشتر از ۵ ثانیه ارتفاع بکشد زیرا تاخیر در لود باعث میشود کاربران صفحه شمارا ببندند و ازسایت شما خارج بشوند و به سمت وبسایت رقیبان شما جذب بشوند
با این حال شما از یک طرف مخاطبان خویش را از دست می دهید و از طرف دیگر نیز گوگل هم جایگاه وب سایت در گوگل را به راحتی کاهش میدهد.
در نتیجه سرعت بار گذاری بایستی به گونه ایی باشد که گوگل در حداقل زمان بیشترین صفحات را بررسی کند و رتبه وب سایت را ارتقاء بدهد.
اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش رتبه سایت
شبکههایاجتماعی میتوانند به طور مستقیم و غیر مستقیم سبب ارتقا رتبه وبسایت بشوند.
معروف ترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:
- فیسبوک
- توییتر
- لینکداین
- گوگل پلاس
- اینستاگرام
شبکه های اجتماعی به شما کمک می نمایند تجارت و وبسایت خویش را به عنوان برند به تمام جهان معرفی فرمایید و لینک و پیوند مطالب خویش را با اشخاص زیادی به اشتراک بگذارید.
هنگامی کاربران برند شمارا لایک میکنند و کامنت میگذارند میزان محبوبیت برند شما افزایش پیدا می نماید و آنها رضایت خویش را اعلام می نمایند و به کاربران دائمی شما تیدیل میگردند و برند شمارا به دیگر افراد نیز معرفی می نمایند.
همچنین، شبکه های اجتماعی کمک می نمایند سرعت ایندکس محتوا ارتقاء پیدا نماید.
بررسی معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت از اهمیت بسیاری برخورداراست هر چه افزایش رتبه وب سایت شما در گوگل بالاتر و عالی باشد نتیجه بدست آمده در seo وب سایت شما نیز مناسب تر خواهد بود.
اهمیت لینک و پیوند های خارجی در رتبه وب سایت
لینک های خارجی برای پیج رنک گوگل بسیار با ارزش و اثر گذار می باشند.
هنگامی که لینک ها از یک وب سایت به یک وب سایت دیگر داده میشوند چگونگی سایتی که لینک را ارسال می نماید بسیار اهمیت دارد.
اما این یک امر مطلق نیست و بستگی به قدمت و بزرگی وب سایت شما دارد.
چنانچه وب سایت شما از لحاظ رتبه و سابقه در شرایط خوبی قراردارد، به کارگیری از بک لینک یا به عبارتی لینک های خارجی میتواند اثر گذار باشد.
یک وبسایت بهینه سازی شده ی ایدهال
یک سایت سئو شدهی ایدهال می بایست تمامی خصوصیت های زیر را داشته باشد.
بهموضوع خاص بسیار ارتباط داشتهباشد(بطور معمول یک محصول یا یک مبحث)
موضوع در تگ عنوان، اوردهشدهباشد
مسئله در URL آوردهشدهباشد
موضوع در متن جایگزین عکس، آوردهشدهباشد
چند بار در متن محتوا مسئله را بطور خاص بیان نمائید
برای مورد خاص دادهشدهمحتوای منحصربهفرد آمادهنمایید
آن را به صفحه دسته بندی خویش لینک دهید
(درصورت امکان) آن را به صفحه زیر دسته بندی خویش لینک دهید
آن را بهصفحهمهم خویش لینک دهید (معمولا این کار با یک عکس که نشان دهندهلوگوی وبسایت میباشد و بهصفحهی اصلی لینک دادهشدهاست ایفا می گردد)
شناختن الگوریتمهای گوگل
گوگل همواره الگوریتمهای خویش را تغییر تحول میدهد و بسیاری از این الگوریتمها به صورت همگانی منتشر نمیشوند.
در حال حاضر، اطلاعات موجود از الگوریتمهای گوگل به تغییرات بزرگ الگوریتمها محصور میگردد.
از مهم ترین الگوریتمهای گوگل در بهینه سازی میتوان موارد فهرست زیر را اسم برد.
پنگوئن (۲۰۱۲): این الگوریتم وبسایتهای منتشرکننده اسپم و وبسایتهایی که برای بهبود رتبه، لینکهای اسپم و غیرعادی میخریدند را جریمه می کرد.
مرغ مگسخوار (۲۰۱۳): این الگوریتم برای درک خوب مقصود کاربران از جستجوها و جایگزینی آن با تحلیل کلمه به کلمه جستجوها طراحی شد.
کبوتر (۲۰۱۴): الگوریتم کبوتر برای هماهنگ کردن نتیجه جستجوهای محلی مانند جستجوهای Google Maps طراحی و به کار دریافت شد.
الگوریتم تلفن همراه فرندلی (۲۰۱۵): بر طبق این الگوریتم، وبسایتهای بهینهسازی گردیده برای گوشی رتبههای بهتری دریافت کردند و زمینهها برای جریمه کردن وب سایتهای بدون ورژن موبایل ایجاد شد.
الگوریتم تلفن همراه فرست (۲۰۱۹): بعداز بهکار گرفتن این الگوریتم، رباتهای گوگل ابتدا از ورژن گوشی برای ایندکس کردن یا نمایهگذاری صفحات به کار گیری مینمایند و وبسایتهای بهینهسازی گردیده برای تلفن همراه را در اولویت ایندکس شدن و رتبهبندی قرار میدهند.
بهروزرسانی الگوریتم هسته گوگل (۲۰۲۰): این بهروزرسانی بر چگونگی محتوا و مرتبط بودن آن ها با قضیه وبسایت تمرکز می کرد.
بهروزرسانی الگوریتم تجربه صفحه (۲۰۲۱): این بهروزرسانی بر الگوریتمهای هسته، نمایش نتایج ارگانیک و هشدارهای خبری تأیرگذار بود.
سوالات متداول
مهمترین معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت چیست؟
فاکتورهای در سطح صفحه، فاکتورهای در سطح سایت، عوامل بک لینک، تعامل کاربر، قوانین خاص الگوریتم گوگل، سیگنال های برند، فاکتورهای وب هرزنامه در سایت، فاکتورهای وب هرزنامه خارج از سایت
انواع سئو به چند دسته تقسیم بندی می شود؟
سه نوع اصلی سئو وجود دارد: داخلی (سئوی درون صفحه)، خارجی (سئوی خارج از صفحه) و سئو فنی
آیا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است؟
سرعت صفحهیک فاکتور رتبه بندی تایید شده برای نتایج جستجوی گوگل است
- ۰۱/۰۴/۱۶